Deze website gaat natuurlijk over persberichten en dus communicatie. Maar wist je al dat je hiervoor ook jouw eigen website kunt gebruiken? Voor persberichten, vacatures en andere nieuwtjes rondom jouw bedrijf. Hoe je dat het beste kunt aanpakken, lees je in dit blog.

 

Vacatures tandheelkunde onder de aandacht brengen

Zoek je nieuwe medewerkers voor bijvoorbeeld het ziekenhuis of de tandartspraktijk? Dan kun je jouw vacatures tandheelkunde heel makkelijk via de eigen website onder de aandacht brengen. Want mensen die overwegen bij jou te komen werken, checken regelmatig je website. Ze zijn dus al geïnteresseerd. Dan is het een kleine moeite om jouw nieuwe vacatures tandheelkunde aan ze te laten zien.

 

En wil je jouw vacature ook op andere manieren onder de aandacht brengen? Dan is het wel zo handig als die al op de website staat. Zo kun je via LinkedIn laten weten dat je iemand zoekt. Zulke berichten moeten kort blijven, want lange berichten worden bijna niet gelezen. Zeg bijvoorbeeld welke functie, welke plaatsnaam en per wanneer. Voeg dan een link naar de vacature op jouw website toe. Zo wijs je een heleboel mensen op jouw vacature. Helemaal gratis!

 

Jouw persberichten online plaatsen

Je hebt het op deze website al wel vaker gelezen: plaats persberichten op je website! Geen enkele krant of online nieuwssite gaat actief op zoek naar persberichten. Je moet hen dus nog steeds een mailtje sturen. Maar goede journalisten lezen niet alleen dat mailtje. Want hun volgende stap is jouw website bekijken. En daar komen ze precies hetzelfde persbericht weer tegen. Of zelfs een uitgebreidere versie. Ze kunnen dan alle informatie die zij nodig hebben, eenvoudig op jouw website vinden. Dat is pas handige communicatie! Want je bespaart de journalisten veel tijd én geeft ze relevante informatie. Twee redenen om jouw persbericht in hun krant, tijdschrift of op hun website te zetten.

 

Bijkomend voordeel: vooral lokale nieuwswebsites zijn vaak bereid om een linkje in hun nieuwsartikelen te zetten. Meestal is dat een link naar jouw homepagina. Maar een stuk relevanter is natuurlijk een link naar jouw persbericht. Want zeg nou zelf, hoe vaak heb jij alle belangrijke informatie uit jouw persbericht daadwerkelijk in de krant gelezen? Precies: bijna nooit. Want journalisten bepalen zelf welke informatie ze nuttig vinden. Maar als mensen op zo’n nieuwssite het nieuwsitem lezen en daarna jouw eigen persbericht, krijgen ze precies de informatie die jij ze wil geven. Zo kun je lokale nieuwswebsites in jouw voordeel gebruiken. Gewoon, door communicatie op jouw eigen website.