Klanten begeleiden op de werkvloer zoveel en zolang als nodig. Onze jobcoach werkt de klant in, stelt hem/haar op zijn/haar gemak en maakt de klant vertrouwd met het bedrijf. We leggen contact met de direct leidinggevende, de collega’s en personeelszaken om te zorgen voor een goede (samen)werkomgeving en leggen uit wat ze van hun nieuwe collega kunnen verwachten.
Ook blijven we in gesprek met de klant om te weten hoe het gaat en hoe we het werk en de werkomgeving kunnen blijven verbeteren. In het begin zal dit heel regelmatig zijn. Wanneer nodig, doen we de werkzaamheden samen. Wanneer de klant is ingewerkt, alles naar ieders tevredenheid gaat, blijven we monitoren. Zijn er dan nog uitdagingen, kunnen we oplossingen bedenken om de werksituatie verder te verbeteren.
Je krijgt een persoonlijke jobcoach toegewezen maar we zorgen ook voor vervanging als dat nodig is.
Naast begeleiding van de werknemer kan jobcoaching ook begeleiding aan de werkgever én de directe collega’s van de medewerker met een beperking bieden. Deze dienstverlening is ontwikkeld, omdat de inzet van mensen met een beperking én het helpen van werkgevers ten aanzien van het wet- en regeldoolhof, een integrale aanpak vraagt.
De arbeidsmarkt wordt steeds krapper, alle arbeidspotentieel moet worden ingezet, de werkgevers zijn daarbij op zoek naar hulp en Overstap kan deze dienstverlening aan hen leveren.
Comments are disabled for this post.